Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, μονάδες Ειδικής Αγωγής. Υποστελέχωση και Συρρίκνωση.


Η σχολική χρονιά 2012-13 αναδεικνύεται η χειρότερη χρονιά των τελευταίων δεκαετιών σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο προσωπικό. Έγιναν μόλις 185 διορισμοί μόνιμων καθηγητών ενώ και την προηγούμενη, «μνημονιακή» σχολική χρονιά είχαν γίνει 400 διορισμοί μόνιμων. Φέτος, μάλιστα, συνταξιοδοτήθηκαν από τον Ιούλη μέχρι και το Γενάρη 3.500 περίπου συνάδελφοί μας, οι περισσότεροι τα τελευταία χρόνια.  
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι πέντε χρόνια σχεδόν μετά την πραγματοποίηση του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ παραμένουν σε ομηρεία, αφού δεν έχουν διοριστεί ακόμη, 480 συνάδελφοι επιτυχόντες και διοριστέοι, καθώς και 340 συνάδελφοι από τους πίνακες με προϋπηρεσία.


Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής σε πολλά σχολεία της χώρας είναι δραματικές. Ακόμη και σήμερα προωθούνται συμπτύξεις τμημάτων και μετακινούνται καθηγητές πέντε μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, χωρίς να υπολογίζονται οι συνέπειες αυτών των επιλογών στην παιδαγωγική διαδικασία. Όμως, παρά τις πιέσεις και τις αντιπαιδαγωγικές πρακτικές στελεχών της διοίκησης, τα κενά δεν καλύπτονται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκατοντάδες μαθητές σε αρκετά ΕΠΑΛ και αρκετές ΕΠΑΣ της χώρας δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα μαθημάτων ειδικότητας από την αρχή της χρονιάς.

Δραματική είναι η κατάσταση στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας, στα οποία από την αρχή της σχολικής χρονιάς χάνονται 11.500 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών έχει φέρει τα σχολεία αυτά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Είναι σαφές πλέον ότι στο όνομα της συσταλτικής δημοσιονομικής πολιτικής η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτική απαξίωσης και συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και οδηγεί και αυτά τα σχολεία επί της ουσίας σε “λουκέτο.”  Προηγήθηκε η κατάργηση των αθλητικών σχολείων και έπονται τα ειδικά. Είναι χαρακτηριστικό, πλέον, ότι για τις τεράστιες ανάγκες των 42 μουσικών και των 3 καλλιτεχνικών σχολείων προσλήφθηκαν 248 μόνο αναπληρωτές πλήρους ωραρίου τη φετινή σχολική χρονιά. Παράλληλα, δόθηκε η δυνατότητα από τις 8/1/13 (τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων) να ξεκινήσουν προσλήψεις ωρομισθίων καθηγητών στα μουσικά σχολεία για να καλυφθούν μόλις 546 ώρες τη βδομάδα από το σύνολο των 11.500 ωρών, δηλαδή το 5% περίπου των αναγκών.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι στην Ελλάδα των μνημονίων η καλλιτεχνική παιδεία, ο πολιτισμός, οι τέχνες είναι πολυτέλεια.

Στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση να μη διορίζεται το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα κενά διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Αυτή η απαράδεκτη για το Δημόσιο σχολείο κατάσταση απαιτεί την πραγματοποίηση μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πάνω από 2.000 κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όμως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ ακολουθεί την πρακτική της “κάλυψης κενών” με υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων, με εντολές για ανάληψη υποχρεωτικών υπερωριών, με συμπτύξεις τμημάτων, με εντολές για αναμόρφωση προγραμμάτων, για να εμφανίζεται η εικόνα ότι καλύφθηκαν τα κενά.

Δίνονται, δηλαδή, εντολές να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων, ώστε να εξοικονομηθούν ώρες από καθηγητές που θα ξεκινήσουν τώρα τη διδασκαλία μαθημάτων που δεν έχουν διδαχτεί καθόλου από την αρχή της χρονιάς.

Παράλληλα, πολλοί συνάδελφοί μας πιέζονται να αναλάβουν “εθελοντικά” υπερωρίες. Έτσι, αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή αναπληρωτών, προωθούνται περικοπές των ωρών διδασκαλίας και η έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Ενώ, δηλαδή, η ανάθεση υπερωριών προβλέπεται για να αντιμετωπιστούν έκτακτες και προσωρινές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, επιχειρείται να μετατραπεί, με τη συνέργεια διοικητικών οργάνων, σε μηχανισμό ελαστικοποίησης του εργασιακού μας καθεστώτος, με καταστρατήγηση των νόμων (1564/85, άρθρο, 14 παρ. 16 και άρθρο 17, νόμος 848/10, άρθρο 5, και 4024/11, άρθρο 20), οι οποίοι προβλέπουν ότι σε περίπτωση που υπάρχει λειτουργικό κενό αυτό καλύπτεται με την πρόσληψη αναπληρωτή ή αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.

Απέναντι σε αυτή την πολιτική δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη συλλογική δράση και τη συνέχιση των αγώνων της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ, μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, για να απαιτήσουμε:

Την άμεση κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών.

Να σταματήσει η διαδικασία κάλυψης των κενών με υποχρεωτικές υπερωρίες, πατώντας στην ευαισθησία των συναδέλφων που κάνουν ότι μπορούν ώστε να μην χάσουν χρονιά οι μαθητές.

Να σταματήσει η απαράδεκτη μείωση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας ως δήθεν λύση “κάλυψης κενών”.

Καμιά σύμπτυξη τμημάτων και καμιά συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων.

28/1/2013
Φραγγίδης Μανώλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου